Select Language
четвъртък, 4 февруари 2010 г.
Лошата дисциплина и насилието са най-сериозните проблеми за учениците в София
Липсата на дисциплина и проявите на насилие са  най-важните проблеми в училище според учениците в София, показва  проучване на Институт "Отворено общество", проведено в края на миналата  година сред учениците от 3 до 12 клас в столичните училища. 
Тази оценка е особено силно изразена сред учениците  от 5 до 7 клас. Над половината от анкетираните в тази възрастова група  смятат, че най-важните проблеми в училище са "липсата на дисциплина"  (60%); "агресията и насилието в училище" (58%); и наличието на "ученици,  които си мислят, че всичко им е позволено" (53%). За сравнение едва 16%  посочват като най-важен проблем "лошата материална база" и едва 18%  "сложния за възприемане учебен материал". Учениците от 8 до 12 клас  класират сред трите най-важни проблема в училище и "безпомощността на  учителите да се справят с реда" (40%). 
Всеки трети сред учениците от 8 до 12 клас заявява, че поне веднъж нещо  му е било откраднато в училище (38%), че е бил заплашван (34%) и че са  му предлагали наркотици (33%). Всеки четвърти твърди, че е бил тормозен  от съученици, а всеки пети, че е бил жертва на побой. Броят на  анкетираните, заявяващи, че са им предлагани наркотици, нараства четири  пъти сред учениците в групата от 8 до 12 клас (33%) в сравнение с тези  от 5 до 7 клас (8%). 
Близо една трета от учениците от 5 до 7 клас смятат, че в училище има  голям риск за сигурността им (27%). Въпреки това училището наред с дома  се възприема като едно от най-сигурните места от всекидневието.  Най-голям риск за себе си учениците виждат на стадионите, в дискотеките и  кръчмите и на улицата. 
Всички данни от изследването на Институт Отворено Общество гр.София можете на намерите ТУК . 
Абонамент за:
Коментари (Atom)
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
