Select Language

четвъртък, 4 февруари 2010 г.

Лошата дисциплина и насилието са най-сериозните проблеми за учениците в София

Липсата на дисциплина и проявите на насилие са най-важните проблеми в училище според учениците в София, показва проучване на Институт "Отворено общество", проведено в края на миналата година сред учениците от 3 до 12 клас в столичните училища.
Тази оценка е особено силно изразена сред учениците от 5 до 7 клас. Над половината от анкетираните в тази възрастова група смятат, че най-важните проблеми в училище са "липсата на дисциплина" (60%); "агресията и насилието в училище" (58%); и наличието на "ученици, които си мислят, че всичко им е позволено" (53%). За сравнение едва 16% посочват като най-важен проблем "лошата материална база" и едва 18% "сложния за възприемане учебен материал". Учениците от 8 до 12 клас класират сред трите най-важни проблема в училище и "безпомощността на учителите да се справят с реда" (40%). 
Всеки трети сред учениците от 8 до 12 клас заявява, че поне веднъж нещо му е било откраднато в училище (38%), че е бил заплашван (34%) и че са му предлагали наркотици (33%). Всеки четвърти твърди, че е бил тормозен от съученици, а всеки пети, че е бил жертва на побой. Броят на анкетираните, заявяващи, че са им предлагани наркотици, нараства четири пъти сред учениците в групата от 8 до 12 клас (33%) в сравнение с тези от 5 до 7 клас (8%). 
Близо една трета от учениците от 5 до 7 клас смятат, че в училище има голям риск за сигурността им (27%). Въпреки това училището наред с дома се възприема като едно от най-сигурните места от всекидневието. Най-голям риск за себе си учениците виждат на стадионите, в дискотеките и кръчмите и на улицата. 
Всички данни от изследването на Институт Отворено Общество гр.София можете на намерите ТУК .