Select Language

петък, 12 март 2010 г.

Най-големите 8 компоненти, които водят до успех.

Представям Ви двучасова презентация, която Ричард Сейнт Джон изнася на учениците в гимназията събрана в 3 минути:
Всичко започва един ден в самолета преди седем години. На седалката до него седи тийнейджърка, представителка на много бедно семейство. Тя иска да постигне нещо в живота си, и му задава много елементарен въпрос „Кое води до успех” и Ричард се чувства наистина зле, защото не може да й даде добър отговор. И така Ричард слиза от самолета и идва в ТЕД и през цялото време мисли „Хей… аз съм в една стая обграден от успели хора… защо да не ги попитам какво е довело до техния успех и да предам това знание на децата.”
И ето 7 години и 500 интервюта по-късно той ще ни разкаже кои са нещата, които водят до успех.
Първото нещо е Страстта!
Фрийман Томас – дизайнер в „Daimler Chrysler” споделя:
„Аз се ръководя от страстта си. Просто правете нещата, защото обичате да ги правите, а не заради парите.”
Карол Колета – продуцент в радио казва „Аз дори бих платила на някой, да правя това, което правя.”
Интересното нещо е, че ако правите дадено нещо със страст и любов – парите идват от само себе си.
Много Работа!
Рупърт Мърдок казва:
„Всичко е в здравото бачкане. Нищо не се постига лесно и не се дава даром. Но пък аз се забавлявам, докато работя.” Интересно е, че Рупърт говори за забавление.
Много успели хора се забавляват, докато работят здраво.
Да бъдеш Добър!
Алекс Гарден казва:
„За да постигнеш успех в нещо – зарови се дълбоко в него и стани адски добър… Няма никаква магия – просто практика, практика, практика…”
Добра Концентрация!
Норман Джуйсън казва:
„Мисля, че тайната е в това да се фокусираш само над едно нещо.”
Да имаш силна Воля!
Дейвид Гало казва:
„Надъхвай се да го правиш. Физически и психически трябва да се побутваш и побутваш постоянно да правиш нещо, за да имам успех.”
Трябва да имаш воля да превъзмогнеш срамежливост и неувереност, за да успееш.
Голди Хоун казва:
„Винаги чувствах неувереност. Не бях достатъчно добра, достатъчно умна. Никога не мислех, че ще успея.”
И не винаги е лесно да се накараш сам да свършиш нещо… За това са измислени майките.
Франк Гери казва:
„Майка ми ме накара”
Служи с чест!
Шеруин Нуланд казва:
„За мен беше чест да служа като доктор.”
Много деца ме питат как да станат милионери и първото нещо, което им казва е „Не можете да служите на себе си, за това трябва да предоставите нещо стойностно на другите – това е начинът, по който хората стават богати.”
Добри Идеи!
Бил Гейтс казва:
„Имах идея – да основа първата софтуерна компания.”
И това е доста добра идея. И няма магия в измислянето на идеи, а само няколко прости правила:
Слушай, Наблюдавай, Бъди Любопитен, Задавай Въпроси, Разрешавай проблемите, Прави Връзките.
Бъди Упорит и Постоянен!
Джо Краус казва:
„Постоянството е основната причина за успеха.” Трябва да сте упорити и да устоите на провали, над всички гадости от типа на критики, отхвърляния, натиск и пречещи Ви хора.
И така отговорът на големия въпрос е прост. Това са най-големите 8 компоненти, които водят до успех.

За да гледате клипа с български субтитри натиснете ТУК